راهنمای فنی خودروی پراید از لحاظ ساختار

نظر شما راجع به وبلاگ چیست ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 116
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 14
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 315
بازدید سال : 1366
بازدید کلی : 83922

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   هم دلی THE HEART  و آدرس mobinr110.LXB.ir یا mobinr110.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






محاسبه ي شاخص توده ي بدني
وزن به کيلوگرم
قد به سانتي متر
شاخص توده ي بدني

بازه ي وزني مناسب شما




در اين وب
در كل اينترنت
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : یک شنبه 5 بهمن 1393
نظرات

  این دو مدل هیچ تفاوت اساسی از نظر عملکرد باهمدیگر ندارند و تنها مدل زیمنس از منظر کارکرد عادی و به زبان عامیانه کمی نرمتر و مدلهای ساژم کمی خشکتر عمل می کنند و هرکدام هم طرفداران خاص خودشان را دارند.

بزرگترین تفاوت عملکردی این دو سیستم از سال 86 به وجود آمد! هنگامی که سیستم ایموبیلایزر روی تمامی مدلهای پراید نصب شد. تفاوت آنجا بود که در مدل ساژم در صورت مفقودی یا آسیب دیدن یک کلید از دو کلید اصلی برای معرفی کردن سوئیچ جدید حتما نیاز به سوئیچ یدک (سوئیچ دوم) بود و در صورت مفقود شدن هر دو سوئیچ مالک خودرو می بایست کل مدار را (ECU، ICU و دستگاه سوئیچ کامل) تعویض می کرد! اما در مدل زیمنس حتی در صورت مفقودی هر دو کلید تنها با داشتن کد ایموبیلایزر خودرو مالک قادر بود دوباره دو یا چند سوئیچ جدید را به سیستم معرفی نماید و نیازی به تعویض کامل مدار نداشت.

روش تشخیص مدل زیمنس از ساژم:

1.معمولا کمپانی در مکانهای مختلف (اعم از کارت گارانتی، مشخصات حک شده بر روی درب موتور و ... این مورد را قید می نماید.

2.تفاوت بعدی این دو در مدلهای قدیمی به یک مورد خاص هم محدود می شد! برخی مدلهای قدیمی ساژم سنسور میل بادامک (سنسور نقطه مرگ بالا) را نداشتند اما در مدل زیمنس این سنسور در تمامی مدلها وجود دارد.


3.و سرانجام اصلی ترین تفاوت این دو سیستم که معمولا مکانیکها و مردم عادی را قادر به تشخیص این دو نسبت به هم می سازد در تفاوت ظاهری کوئل دوبل مورد استفاده در آنهاست.
کوئل دوبلهای مورد استفاده در مدلهای زیمنس خطی و کوئلهای ساژم چهارگوش هستند.


اما از نظر آپشن یا امکانات رفاهی اصلی پراید در کل به مدلهای زیر تقسیم می شود:

1. هیدرولیک
2. ایموبیلایزر (سیستم ضد سرقت)*
3. دوگانه سوز
4. ABS
* تمامی مدلهای تولیدی بعد از 6 ماهه دوم سال 86 به سیستم ایموبیلایزر مجهز هستند.
ایموبیلایزر یا سیستم ضد سرقت برنامه پیشرفته الکترونیکیی است که اجازه روشن شدن خودرو را به هر وسیله ای جز دو سوئیچ اصلی و یدکی خودرو نمی دهد. در حقیقت هیچ کسی قادر نیست بدون داشتن یکی از دو کلید اصلی و یدکی خودرو را روشن کند. احتمال خطای این برنامه بسیار کم و در حد صفر می باشد.
از نظر شکل ظاهری پراید در مدلهای زیر تولید شده است:

1. هاچ بک (نسیم)
2. صبا (پراید معمولی)

3.پراید 141
4.پراید 132
5. پراید 111(نمای جلو همان 132).
6. 131 (همان صبا با تغییرات ظاهری بسیار اندک در چراغها)
7. پراید سفری (همان پراید استیشن)

ازین بین مدلهای سافاری و هاچ بک درحال حاضر دیگر تولید نمی شوند.


مدلهای 111 ، 131، 141 و 132 هم اکنون درحال تولید بوده و از نظر مشخصات موتور یا شاسی و .. هیچ تفاوتی با مدلهای قدیم خود یا همدیگر ندارند. تنها تفاوت مهم تغییر ظاهری تزیینات رفاهی داخلی آنها با مدلهای قدیمیست.
در این بین131، 132 و صبا هیچگونه اختلافی با هم از نظر مشخصات اصلی بدنه نداشته و تنها مدل 111 بدون صندوق ارائه می شود، مدل 141 نیز به دنبال تغییراتی که در آن داده شد دارای تفاوتهایی با این مدلها و البته ضعفهایی افزون بر این مدلها نظیر به سرو صدا افتادن قسمت عقب خودرو پس از مدت زمان کوتاه و کشیدن وتعادل پایینتر هنگام عبور از پیچها یا مانورها به علت تغییر حالت و وزن بدنه در قسمت عقب می باشد.
از سال 1389 کمپانی اقدام به کد گذاری محصولات خود نمود، بدین ترتیب کدهای زیر در پشت خودروها نقش گرفت که هریک بیانگر یک آپشن خاص برای خودروی مربوطه بود:
1. SX: هیدرولیک و ABS
2. SL: به معنی ABS
3. ST: ساده
4. LX: هیدرولیک
5. SE: دارای ایربگ
تمامی مدلها از یک موتور 1323cc به قدرت تقریبی 60 اسب بخار بهره می برند و تماما وزنی کمتر از یک تن دارند.

مشخصات فنی موتور :

-قطر و کورس سیلندر : 83/6*71 میلیمتر
مدل : M13NI
نوع : 4 سیلندر خطی
نسبت تراکم :1 : 9،7
تعداد سیلندر : 4 سیلندر
حجم موتور : 1323 سی سی
ظرفیت روغن موتور با فیلتر : 3.4 لیتر

مشخصات موتور پراید:

مشخصات فنی موتور در حالت بنزینی
سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
حداکثرتوان : hp/rpm 62/500
حداکثرگشتاور : N.m/rpm 103/2800
ظرفیت باک : 37 لیتر (درحالتخشک)

مشخصات فنی موتوردرحالت گازسوز :
-سیستم سوخت رسانی : Mixer و انژکتوری
-حداکثر توان : 5500Rpm /52hp
-مصرف سوخت درسیکل ترکیبی : 7مترمکعب معادل 5 کیلوگرم در 100 کیلومتر
-ظرفیت مخزن گاز : 48 لیتر (اسمی) حداکثر 8 کیلوگرم (سوختگیری با فشار 220 بار)
-حداکثر پیمایش با گاز : 145 کیلومتر
میانگین مصرف خودروی پراید 7.5 تا 8 لیتر بر یک صد کیلومتر میباشد. به طوردقیق این خودرو درحالت استاندارد و دراتوبان کمترین مصرف 6.3 را ثبت و در شرایط ترافیک و مسافرهمراه با کولر نیز میتواند مصرفی بالای 12 یا 13 لیتررا ثبت کند. دراین بین مصرف بنزین خودروهای دوگانه سوز میکسری تا حدودی بالاتر از مدلهای عادیست.


تعداد بازدید از این مطلب: 1235
موضوعات مرتبط: خودرو , سایپا , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بهترين عبادت ، خدمت به خلق خداست ...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود